Presentació a l'aula, taller i itinerari, i treball posterior
Adreçada als primers cursos d'ESO, la presentació multimèdia és una eina de didàctica patrimonial que té com objectiu fer conèixer per endavant què es veurà, permetent així que durant la visita l’alumnat recuperi allò que ja ha après i així visqui l’experiència amb més intensitat i fixi millor els coneixements.
La presentació consta de 34 diapositives amb text i vincles, que s’estructura en cinc grans blocs:
Visualitza de la presentació:
En el primer terç del s. I aC neix una ciutat de nova planta: Gerunda. El seu naixement respon a l’objectiu de controlar el camí nord-sud, per on passava la Via Heràclea o Via Augusta, el gran eix de comunicació entre Hispània, les Gal·lies i Itàlia.
Amb el pas del temps, Girona, com totes les ciutats, ha estat en constant evolució, però en ella encara hi queden algunes restes dels seus orígens, i molt especialment, testimonis materials d’aquella època i d’aquella cultura, alguns d’ells exposats en el monestir de Sant Pere de Galligants, seu del Museu d’Arqueologia de Catalunya.
Per aquesta raó, el museu ha creat l'activitat Com era una ciutat romana com Gerunda?, partint de la Girona romana com a bon referent per parlar i descobrir les ciutats romanes en general. Aquest taller és una eina interessant per explicar, mitjançant una metodologia molt pràctica, algunes qüestions cabdals de la temàtica, un recolzament per fer descobrir a l’alumnat el seu passat romà.
Consulta el detall de l'activitat, la proposta didàctica i altres propostes per fer durant la visita al museu al següent enllaç: Com era una ciutat romana com Gerunda?
En el treball posterior a l’activitat, l'alumne haurà de resoldre l’enigma plantejat desprès de la presentació prèvia: Com era Gerunda?
La resolució a aquest enigma arribarà amb la realització de l’itinerari i el taller del museu. Es pot complementar amb el treball de les propostes específiques relacionades amb els dues activitats. En finalitzar l’activitat els alumnes haurien de poder respondre aquestes dues preguntes:
La tasca a desenvolupar s’ha de fer a través de la realització d’un treball en grup cooperatiu, per tant a l’alumnat se li demana:
Com a proposta de treball posterior també es plantegen una sèrie d’activitats relacionades amb les altres matèries curriculars, connexió amb altres matèries com les Ciències Naturals, Ciències Socials, Matemàtiques, Llengua i Tecnologia.