Com a proposta de treball posterior també es plantegen una sèrie d’activitats relacionades amb les altres matèries curriculars com les Ciències Naturals, les Ciències Socials, les Matemàtiques, la Tecnologia i la Llengua. En els següents documents descarregables trobareu tota la informació per fer aquest treball posterior:
En el transcurs de les activitats A i B s’aniran donant algunes pistes a mode de recomanacions perquè els alumnes tinguin present que han de ser incorporades en el treball posterior.
En les següents taules es descriuen els temes per matèries segons el disseny curricular de la Conselleria d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Ciències | Ciències | Tecnologia | Català | Castellà | Mates |
Situació | Unitats | Materials | Identificar | Identificar | Ús de |
Els punts | L’escala | Les eines | Paraules | Paraules | Resolució de problemes |
Representació de la Terra: | Les roques | Les 5 eines | Lectura | Lectura | Origen històric del sistema |
Lectura | La matèria | Ús d’eines | Expressió | Expressió | Diferents formes |
El relleu | Materials | Mesurar | Text | La notícia | Selecció i ús |
Concepte |
| La planta | Ortografia | El context | Investigació del |
Roma |
|
| Sintaxi | Ortografia | Descripció de |
La ciutat romana. |
|
|
| Sintaxi | Descripció de |
Les calçades |
|
|
|
| Detecció de |
L’expansió |
|
|
|
| Dibuix |
Hispània |
|
|
|
| Ús de |
Transformació |
|
|
|
| Ús de mesures |
|
|
|
|
| Recollida de |
|
|
|
|
| Diferenciació entre |
Ciències | Ciències | Tecnologia | Català | Castellà | Mates |
De la ciutat | Materials | Materials | El llatí | El llatí | Ús de les proporcions |
Pervivències romanes |
| Planta | Paraules | Paraules | Ús de les proporcions |
|
| Mesura | Lectura comprensiva | Lectura comprensiva | Desenvolupament d’estratègies de càlcul mental i d’estimació de càlculs, i comparació amb els resultats obtinguts |
|
| Dibuix tècnic | Expressió | Expressió | Relació i comparació |
|
| Internet | Text | Descripció | La Grècia clàssica i la resolució d’equacions |
|
|
| Text | Text | Modelització i resolució de problemes utilitzant representacions diverses, com gràfiques, taules, equacions i expressions verbals |
|
|
| Expressió | El relat | Classificació d’objectes de dues i tres dimensions utilitzant les propietats |
|
|
| Ortografia | Ortografia | Relació entre perímetres, |
|
|
| Sintaxi | Sintaxi | Representació de figures geomètriques en un sistema de coordenades per ajudar a la descripció de relacions espacials |
|
|
|
|
| Aplicació dels teoremes de Tales i Pitàgores en la resolució de problemes relatius a obtenir mesures |
|
|
|
|
| Marc històric dels teoremes de Tales i Pitàgores |
|
|
|
|
| Representació plana d’objectes tridimensionals en la resolució de problemes d’àrees i volums |
|
|
|
|
| Ús d’eines visuals en la representació i resolució de problemes de la vida quotidiana |
|
|
|
|
| Selecció i ús del tipus d’unitat per a cada situació de mesura |
|
|
|
|
| Desenvolupament d’estratègies per determinar superfícies i volums de prismes, cilindres, piràmides, cons i esferes |
|
|
|
|
| Organització de dades en taules. Freqüències absolutes i relatives, ordinàries i acumulades |
|
|
|
|
| Ús (1,4) de la proporcionalitat per assignar probabilitats a resultats d’experiments aleatoris o simulacions i sotmetre a prova les prediccions |